maandag 24 mei 2010

Reflectie Daphne Kroon

Terugkijkend op mijn motivatie, merk ik dat ik mezelf opengesteld heb voor de interesses van mijn leerlingen. Als leerkracht moet je in staat zijn om het niveau van je leerlingen te kennen en ze een niveau hoger te brengen.

Voor mij als student, vind ik het idee achter de opdracht super. Hiermee trigger je leerlingen om iets aan te pakken wat ze nog nooit gedaan hebben. Het bekijken en vergelijken van een animatiefilm en linken aan kunstzinnige oriëntatie. Door samen met mede studenten aan de slag te gaan, heb ik gemerkt dat je elkaar verder helpt.
In het onderwijs moet je als leerkracht niet je eigen eiland creëren, maar van elkaars kwaliteiten gebruik maken. Drama en muziek zijn niet mijn sterkste kanten. Muziek hebben wij niet in onze lessen gebruikt. Om leerlingen alles mee te geven, zal ik in die vakken moeten samenwerken met andere leerkrachten. Deze opdracht heeft me daar bewust van gemaakt.

Als ik kijk naar de competenties, sluit ik me aan bij Marinda. Ondanks dat ik het belangrijk vind dat leerlingen leren kijken, ben ik zelf nog steeds lerende. Ik moet mijzelf open stellen voor de ontwikkelingen binnen het vak kunstzinnige oriëntatie.

Helaas ben ik nog steeds van mening, dat drie lessen kunstzinnige oriëntatie veel te weinig is om het beeldend vermogen naar boven te halen. Het werken via de blog was daarbij een goede werkvorm om van Guido aanwijzingen te krijgen.

Daphne

1 opmerking:

  1. Mijn inziens goede reflectie en ik sluit me aan bij je conclusie dat 3 lessen veel te weinig is voor dit vak. Jullie hebben eruit gehaald wat er in zat, dus hartstikke goed gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen