zondag 21 maart 2010

motivatie Kyra

Voor een module die me in eerste instantie nog niet zo veel zei, vond ik het moeilijk mijn motivatie onder woorden te brengen. Maar na het eerste college valt bij mij meestal het kwartje. Dat begon te vallen toen het filmpje over WallE aan de orde kwam. Met andere ogen naar een filmpje kijken is even wennen maar interessant. Het lijkt me bijzonder om dat ook met (oudere) leerlingen te kunnen doen. Om vervolgens nog twee vakken te koppelen aan de opdracht is een uitdaging maar het kwartje omtrent de opdracht van het lespakket is eigenlijk nog niet gevallen. Ik hoop daar meer duidelijkheid over te krijgen in het volgende college.
Kyra

2 opmerkingen:

  1. Heb je de opdracht en de hand-out zelfstandig nog eens doorgelezen? Ik ga er namelijk niks meer aan toevoegen. Je krijgt alleen verdiepingsstof waar nodig.. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels alles nog eens rustig doorgelezen en dan valt het kwartje wel. Zo werkt dat bij mij, het moet even bezinken.
    Ik heb vaak het gevoel dat de kunstzinnige vakken mij minder liggen, terwijl als ik er eenmaal mee bezig ben, ik het juist wel leuk blijk te vinden. Bovendien zie ik hoe de kunstzinnige vakken aanslaan bij leerlingen. Een module als deze maakt me dan ook nog meer bewust van mijn voorbeeldrol daarin. Als leerlingen merken dat ik weinig voel/enthousiasme toon bij kunstzinnige disciplines, zal dat een negatief effect hebben op hun en dat is zonde.

    Ik vind het prettig als een module een concreet resultaat oplevert dat gebruikt kan worden in de klas. Dat motiveert me dan ook voor het tweede deel van de opdracht: het lespakket.

    De verslaglegging in deze weblog gaat ons vast wel lukken. Het is een mooi middel om in contact te blijven met de groepsgenoten en elkaar te stimuleren.
    Kyra

    BeantwoordenVerwijderen